RPG <3

Kto nie kocha RPG?!

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2019-09-22 16:37:45

Bartuś
Użytkownik
Dołączył: 2017-10-25
Liczba postów: 42
WindowsChrome 77.0.3865.90

Obrażenia, oraz leczenie.

Otrzymywanie obrażeń.

Gdy BG otrzymuje obrażenia sprawdzamy czy jest ich więcej niż wynosi połowa jego Punktów Wytrzymałości (PW).

   1. Obrażenia wynoszą mniej niż połowa pełnej wartości PW, postać otrzymuje normalne obrażenia (Test pierwszej pomocy przywraca 1PW, test medycyny przywraca 1k3 PW.)

   2. Obrażenia wynoszą więcej niż połowa PW, postać otrzymuje ciężką ranę automatycznie upada na ziemię i wykonuje test KON porażka oznacza utratę przytomności.

   3. Obrażenia wynoszą więcej niż pełna wartość PW, śmierć.


  Normalne Obrażenia:

Normalne obrażenia są rezultatem pojedynczego ataku, w wyniku którego postać straciła mniej niż połowę maksymalnych PW. Nie mają one większego wpływu na postać, dopóki PW nie zostaną zredukowane do zerawówczas postać traci przytomność. Postać nie może umrzeć w wyniku normalnych obrażeń.

  Ciężkie rany:

Ciężkie rany są rezultatem pojedynczego ataku, w wyniku którego postać straciła liczbę PW równą lub większą niż połowa maksymalnych PW. Ciężko ranna postać może umrzeć, jeżeli jej aktualne PW spadną do zera.

  Kiedy postać otrzyma ciężką ranę:
- Postaw znak w okienku „Ciężka rana” na karcie Badacza.
- Postać natychmiast upada na ziemię.
- Postać musi wykonać udany test KON, żeby nie stracić przytomności.
- Jeżeli aktualne PW postaci spadną do zera, kiedy zaznaczone jest okienko „Ciężka rana”, postać jest w stanie agonii (patrz Agonia, poniżej).

  Pierwsza Pomoc
Pierwsza Pomoc jest skuteczna, jeżeli zostanie udzielona w ciągu godziny od zdarzenia. W tym przypadku skutkuje przywróceniem 1 PW. Można jej udzielić raz, a każda następna próba stanowi forsowanie testu. Dwie osoby mogą współpracować przy udzielaniu Pierwszej Pomocy – zakończy się ona powodzeniem, jeżeli choć jedna z nich uzyska sukces w teście umiejętności. Wyjątkiem jest leczenie umierającej postaci, kiedy to najlepszym rezultatem jest tymczasowe ustabilizowanie stanu pacjenta.

  Medycyna
Leczenie zranień przy użyciu umiejętności Medycyna zajmuje co najmniej godzinę. Próbę można podjąć w dowolnym momencie po otrzymaniu obrażeń. Jeżeli test zostanie wykonany dzień po zranieniu, poziom wzrasta do trudnego. Postać skutecznie leczona przy użyciu Medycyny odzyskuje 1K3 PW (dodawane do punktu Wytrzymałości odzyskanego w wyniku udzielenia jej Pierwszej Pomocy). Wyjątkiem są postacie umierające, które muszą najpierw otrzymać skuteczną Pierwszą Pomoc, a potem ich stan musi zostać ustabilizowany za pomocą umiejętności Medycyny.

  LECZENIE NORMALNYCH OBRAŻEŃ
Postacie dość szybko wracają do zdrowia po odniesieniu normalnych obrażeń. Jeżeli postać nie odniosła ciężkiej rany (nie ma znacznika w okienku „Ciężka rana”), odzyskuje 1 PW dziennie.

  LECZENIE CIĘŻKICH RAN
Jeżeli rubryka „Ciężka rana” jest zaznaczona, należy wykonać test KON na koniec każdego tygodnia czasu gry.
- Porażka w teście KON oznacza, że Badacz nie odzyskał PW. Sukces oznacza odzyskanie 1K3 PW.
- Ekstremalny sukces przywraca Badaczowi 2K3 PW.
- Dodaj kość premiową do testu KON, jeżeli postać odpoczywa w wygodnych warunkach.
- Dodaj kość premiową do testu KON, jeżeli postać otrzymuje skuteczną pomoc medyczną. Opiekun o najwyższej wartości Medycyny powinien wykonać test na koniec tygodnia rekonwalescencji (zanim pacjent wykona test KON).
- Dodaj kość karną do testu KON, jeżeli postać znajduje się w niesprzyjających warunkach i nie może odpoczywać, albo jeżeli lekarz lub pielęgniarz poniesie krytyczną porażkę podczas testu Medycyny.

Istnieją dwa sposoby leczenia ciężkich ran (czyli pozbycia się znacznika). Po pierwsze, postać może uzyskać ekstremalny sukces w teście powrotu do zdrowia (rzut na KON). Po drugie, postać może odzyskać połowę lub więcej pełnej wartości swoich PW. Krytyczna porażka w teście oznacza niezabliźnioną, trwałą ranę, komplikacje albo pogorszenie stanu zdrowia.

  Agonia
Postać znajduje się w stanie agonalnym, kiedy otrzyma ciężką ranę, a jej PW spadną do zera. Należy zapisać 0 PW na karcie Badacza oraz zaznaczyć okienko „Agonia”. Postać natychmiast traci przytomność. Gracz musi wykonać udany test KON pod koniec następnej i każdej kolejnej rundy. Nieudany test oznacza natychmiastową śmierć. Ustabilizowanie funkcji życiowych umierającej postaci jest możliwe wyłącznie przy użyciu umiejętności Pierwsza Pomoc. Umiejętność Medycyna nie pomoże postaci w agonii. Użycie Pierwszej Pomocy do ustabilizowania funkcji życiowych umierającej postaci zwraca jej tymczasowo 1 PW, po czym należy wykonać udany test Medycyny. Umierająca postać w stanie ustabilizowanym przy użyciu Pierwszej Pomocy (mająca 1 tymczasowy PW) powinna wykonać co godzinę test KON. Porażka oznacza, że stan postaci się pogorszył: traci ona tymczasowy punkt PW i znowu jest w agonii. Wymaga udzielenia Pierwszej Pomocy i musi wykonać test KON na koniec każdej rundy. Po ustabilizowaniu stanu umierającej postaci przy użyciu Pierwszej Pomocy należy wykonać test Medycyny, by rozpocząć leczenie. Udany test pozwala usunąć znacznik z rubryki „Agonia” na karcie Badacza i zwiększyć PW postaci o 1K3. Na koniec każdego tygodnia leczenia należy wykonać test powrotu do zdrowia.

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
kaszanarp - rpdteam - sizeruhui - jaruha - amis