RPG <3

Kto nie kocha RPG?!

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2019-04-30 16:35:47

Paweł
Użytkownik
Dołączył: 2017-10-26
Liczba postów: 48
Windows 7Chrome 72.0.3626.109

Half-elf arcane trickster

1. Where was the character born?

Bohater urodził się w Rashemenie, w wiosce nad jeziorem Ashane. 



2. Who are the parents?
    2a. Are they alive?

Jego rodzicami byli Shardlanar Wędrowiec i wiedźma Blodwen "Biały Kwiat". 
Shardlanar Wędrowiec był  księżycowym elfem, podróżnikiem z Cormanthoru. Za młodu bardzo porywczy i gwałtowny, po przejściu transcendencji zmienił się nie do poznania. Gdy uzmysłowił sobie, że w celu zebrania jak najcenniejszych wspomnień nie może zostać w swoim domu, choćby nieskończenie pięknym, jak las Cormanthor. Żadne gry polityczne i wystawne bale nie były w stanie napełnić jego duszy na nadchodzące stulecia. W Rashemenie, kraju który uznał za niezwykle dziki i zacofany, nawiązał romans z Blodwen, kóra pokochała go szczerą miłością. On jednak pewnego dnia zniknął, zostawiając ją  samą i w ciąży.

Blodwen urodzila syna, któremu nadała rashemickie imię. Wychowując go starała się zminimalizować negatywny wpływ otoczenia, które nie tolerowało mieszańca, w szczególności z powodu jego pokrewieństwa z obecnym Żelaznym Lordem Rashemenu, którego Blodwen był siostrzenicą. Wielu uważało, że gdy malec dorośnie, wiedźma użyje swych koneksji, by pomóc mu wspiąć się po drabinie społecznej. Wyczuwając zagrożenie wychowywała syna z daleka od miasta. Bohater zanim nauczył się liczyć znał położenie najważniejszych kurhanów w okolicy i imiona władców którzy tam leżą. Inne wiedźmy próbowały wymusić na Blodwen, by nauczyła swego syna magii, wszak jako pół-krwi elf musiał mieć w sobie talent magiczny, jednakże ona wciąż odmawiała. Skrycie wierzyła, iż kiedyś jej syn wyruszy w świat w poszukiwaniu swojej własnej drogi, bała się tej iskry, która mogła w nim tkwić, tak jak w Shardlanarze, lecz jednocześnie była dumna, a w swych wizjach widywała swego syna wędrującego po krainach pełnych magii. 

Blodwen jest odrobinę naiwną, lecz pełną ochronnego ciepła kobietą, która gotowa była poświęcić swoją miłość dla przyszłości syna.



3. What were you doing before?

Gdy bohater skończył 16 lat w jego domu pojawił się elf o imieniu Atlaril, który twierdił, iż przybył z lecenia jego ojca. Znajomy czarodziej wyjawił przed Shardlanarem, iż ma on syna. Z powodu kłopotów w Cormanthorze Shardlanar poprosił swego druha, który akurat przebywał w Sembii, by ten zabrał jego syna od matki i przyprowadził do lasu elfów. Mimo sprzeciwu bohatera, Blodwen, nie wdziąc złych zamiarów w sercu Atlarila nakłoniła syna do wyruszenia na wyprawę. Uznała, iż mimo jego młodego wieku będzie to równoznaczne z przeżyciem Dajemmy,a Atlaril spełni rolę Wychlaran.

Bohater wraz z Atlarilem wędrowali przez prawie trzy lata. W tym czasie nauczył się wielu przydatnych umiejętności (okazało się, że Atlaril przez wiele lat służył jako szpieg), a także języka i historii elfów. Wędrowcy zatrzymywali się za każdym razem gdy natykali się na osadę elfów. Podczas jednego z takich spotkań bohater, mimo strachu przed odkrywaniem swojego przeznaczenia, udał się do wiekowego elfiego mędrca, bowiem nurtowało go zagadnienie jego duszy. Czy skoro nie potrafi on wpadać w trans i doświadczać wspomnień tak jak robią to elfowie, to czy jego dusza pochodzi z Arvandoru? Odpowiedź wprawiła go w zakłopotanie, bowiem mędrzec odparł, iż jego dusza nie jest ani elfia, ani ludzka.

Pomimo usilnych starań Atlarila, bohater nie był w stanie dobrze myśleć o swoim ojcu, a im bliżej wybrzeża mieczy byli, tym podróż zdawała mu się mniej przyjemna. Gdy znaleźli się blisko Secomber zostali napadnięci przez krwiożercze gnolle. Udało im się odeprzeć ich atak, lecz mocno poranieni musieli skryć się w nieznanych tunelach. Gdy bohater obudził się z gorączki, która trawiła go przez wiele dni i nocy odkrył, iż ktoś opatrzył rany, lecz rany które odniósł Atlaril były zbyt ciężkie.

Wykorzystując swe umiejętności bohater przeżył samotnie w Secomber kilka miesięcy. Wygoniony niewielkim skandalem, w który wplątali go członkowie lokalnej gildii wyruszył na północ, najpierw do Daggerford, a potem do Baldur's Gate. Z dnia na dzień coraz mniej miał ochotę dotrzeć do pierwotnie założonego celu. W głębi serca pomyślał, że jeśli ojciec na prawdę chce być częścią jego życia, to sam powinien go odnaleźć.

4. Why did you leave your previous life?

W Baldur's Gate bohater poznał ludzką kobietę, Calishańską złodziejkę Jasmi. Bardzo się polubili i wprowadziła go ona w tajniki życia na marginesie społecznym wielkiego miasta. Pewnego dnia została ona przyłapana na próbie kradzieży w domu uciech. Jej odbicie została udaremnione, lecz matrona wspomnianego domu, diablę Darjeera zwana Mantykorą złożyła bohaterowi propozycję. Znała pewną starszą, bogatą damę, świeżo upieczoną wdowę mającą skłonność do pół-elfów. W zamian za uwiedzenie jej i skłonienie do przepisania na niego fortuny Jasmi miała odzyskać wolność. Przygotowania do tego przedsięwzięcia trwały tygodniami, a sama ofiara okazała się piękną, lecz sadystyczną kobietą, która traktowała bohatera jak zabawkę. Po dwóch bardzo wyczerpujących dla bohatera miesiącach udało się zrealizować plan. Mantykora szybko wypatrzyła nową ofiarę i gdy uzmysłowiła sobie, iż młody pół-elf zamierzał ją opuścić odmówiła uwolnienia Jasmi i posłużyła się szantażem. Bohater wykorzystał wszelkie środki by wynająć zawodowego mordercę (nie zna jego imienia, lecz wie, że jest drowem) by pomógł mu odbić Jasmi. Akcja zakończyła się sukcesem, lecz zebrała krwawe żniwo. Wynajęty zbir nie oszczędził przypadkowych pracownic domu uciech, życie stracił także przyboczny Mantykory a morderca odniósł bardzo poważne rany. Po wszystkim Jasmi zdruzgotana długotrwałym uwięzieniem postanowiła wrócić do Calimshanu i szukać schronienia u swojej ciotki. Pół-elf musiał uciec z Baldur's Gate i tak trafił do Waterdeep.

5. What did you leave behind?

Bohater nie zaniósł wieści o śmierci Atlarila do jego pobratymców, co wywołuje u niego wyrzuty sumienia. W Baldur's Gate zostawił śmiertelnego wroga, a powiernikiem jego jak dotąd najmroczniejszego czynu jest drow. W Rashemenie została jego matka do której pisał listy, lecz teraz, gdy znalazł się na Wybrzeżu Mieczy, nie wie już jak przekazać jej to, że nie ma zamiaru odnaleźć ojca, a ciężko zmusić mu się do kłamstwa. Dziewczyna, którą wydawało mu się, że pokochał, opuściła go. W Cormanthorze czeka na niego ojciec, z którym nie chce mieć nic wspólnego, czy nadal będzie go szukał?

6. What does your character want?

Bohater chce zapomnieć o przeszłości i poprawić standard swojego życia. W tym celu stworzył drugą osobowość. Jako dziedzic barona Beregara, zmyślonego sembjskiego lorda, wplątał się w romans z Zazzix, czerwonym czarnoksiężnikiem z Thay (sąsiedzi i znienawidzeni wrogowie Rashemenu). Jest to okrutna kobieta, prowadząca sklep magiczny mający być przyczynkiem do odzyskania praw do prowadzenie enklawy czerwonych czarnoksiężników w Waterdeep, lecz do tej pory ślepa na machinacje bohatera.



Ciekawostki

The Rashemi tended to be quite superstitious. It was considered bad luck to seek knowledge of one's own fortune; to ward off bad luck, a person spat on the fingers, made a fist, and then flicked the fingers three times



Dajemma (also spelled darjemma)[24] was a type of coming-of-age tradition for young Rashemi men to travel to foreign lands to see and understand more of the world



A recreational sport for young people in Rashemen was a snowshoe-running competition involving only snowshoes and traditional doeskin loincloths. The Rashemi had no shame of the body.



Jhuild was a thick, dark reddish-brown alcoholic beverage that created the sensation of fire in the imbiber's belly, thus earning its name.[2] Jhuild was an extremely potent and spicy wine, and was reputed to have medicinal qualities. The Witches of Rashemen grew the herbs, grapes, and fruits that were used in distilling the wine in the magic-laced soil of the Urlingwood.[3] It was often used as part of a berserker warrior's ritual of invoking the berserker rage.[4]its average price was set at around 120 gold pieces per bottle outside of Rashemen's borders. In Rashemen, jhuild was fairly affordable, costing 1 gold piece per pint. 



The Witches of Rashemen, also known as Wychlaran, meaning "wise old women" 

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
testwwa - ktforum - one-night - masseffect - polishers