RPG <3

Kto nie kocha RPG?!

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2018-04-30 16:46:10

Paweł
Użytkownik
Dołączył: 2017-10-26
Liczba postów: 48
Windows 7Chrome 65.0.3325.181

Podstawy mechaniki OBOWIĄZKOWE

Risk- sytuacja w której warto rzucić kośćmi.

Approach- wybierasz Trait i Skill którym chcesz wykonać akcję. Jeśli nie pasują one do akcji (np. zatrucie wina używając tańca- bo chcesz to zrobić w trakcie piruetu przy stole na którym stoi kielich) musisz wydać dodatkowe podbicie.

Consequences
- okoliczności negatywne podczas wykonywania testu (np. ogień smagający Cię po tyłku podczas szarży przez płonący budynek plus niestabilne podłoże, bo piętro na którym jesteś właśnie się zawala), zazwyczaj jedna lub dwie. MG je ogłasza i trzeba stawic im czoła.

Opportunities
- okoliczności sprzyjające bohaterowi podczas testu, coś co może mu pomóc (np. spotkanie znajomego na ulicy podczas pościgu za wrogiem, albo odnalezienie broni z jednym pociskiem gdy skończyło się już ammo). Po ogłoszeniu Approach MG wymienia Opportunities. Większośc testów ich nie ma, ale znaczące testy powinny mieć jedną lub dwie.

Przebieg testowania(Action Sequence):

1.    MG nakreśla sytuację
2.    BG wybierają Approach i biorą odpowiednią liczbę kości
3.    MG opisuje Consequences i ich wpływ (np. płonie budynek- użyj 2 RAises albo otrzymaj dwie rany) oraz prezentuje Opportunities (np. wydaj 1 Raise żeby zgarnąć sekretne dokumenty ze stołu podczas ucieczki).
4.    BG rzuca i określa Raises (każde 10 uzbierane kośćmi to Raise, nie liczone w pamięci np. 7,7,5 i 2 to tylko 1 Raise, bo nie odłożysz z tego dwóch dziesiątek, mimo, że łącznie to 21)
5.    BG wydaje Raises. Poniżej podstawowe zasady:
   1 Raise by zabezpieczyć wykonanie akcji (czyli sukces w niej)
   1+ Raise by uniknąć Consequences
   1+ Raise żeby wykorzystać Opportunities
   1+ Raise by stworzyć Opportunity dla innego gracza
   1 Raise za każdą ranę zadaną przeciwnikowi w zasięgu (danej umiejętności)

Improvising (wykonanie akcji spoza Skilla i Traita użytego w Risku) kosztuje 1 Raise więcej

Unskilled kosztuje 1 Raise więcej

No Raises (nie możesz uzbierać nawet jednej dziesiątki)- GM wprowadza coś ciekawego, nie jest to koniecznie fail


Bartek pls dodaj resztę

2018-05-25 12:40:00 Bartuś napisał/a:

edit.

Offline

#2 2018-05-02 16:11:15

Bartuś
Użytkownik
Dołączył: 2017-10-25
Liczba postów: 42
WindowsChrome 65.0.3325.181

Odp: Podstawy mechaniki OBOWIĄZKOWE

Kolejne porcja mechaniki.

   Flair (Nie wiem jak to ładnie przełożyć żeby posłowało po polskiemu [dblpt]( )

Zawsze gdy po raz pierwszy używacie Umiejętności dostajecie bonusową kość do testu, zachęca to do wykorzystania większej puli umiejętności do podobnych zadań.

Przykład:Jestem po walce z grupą strażników. Został ostatni, ale jest gotów walczyć do końca. Jako, że wcześniej użyłem Weaponry do walki, to by zdobyć bonusową kość spróbuję go zastraszyć używając Intimidate.

Drugą rzeczą dzięki której można uzyskać bonusową kość jest fajny opis swoich działań, zawierający użycie otoczenia,

Źle: "Strzelam!", "Udawanie piły spalinowej", "To ja go tnę!".

Dobrze: "Błyskawicznie dobywam szpady i rzucam się na niego z bojowym okrzykiem", "Wbiegam po straganach na dach pobliskiego budynku i kontynuuję pościg pędząc po dachach krzycząc 'nie uciekniesz przede mną Raphael!!' "


   Pressure

  Bohaterowie lub Łotry mogą użyć umiejętności by zmusić, zwabić, uwieść lub wpłynąć na akcję innych postaci. Gdy ktoś wykonuje Pressure wybiera konkretną akcję ("Atakuj mnie", "Uciekaj") gdy osoba na której pressure jest wywierany chce zrobić coś innego niż wskazana akcja musi zapłacić 1 Raise więcej niż normalnie. (Najłatwiej zastosować to z umiejętnościami jak Convince, Intimitate, Tempt. Ale bądźmy kreatywni [dblpt]) ) Gdy raz zostanie wydany dodatkowy Raise na "przełamanie" pressure efekt się kończy. Jeśli ktoś używa na danej osobie pressure nikt inny nie może tego robić jednocześnie.

  Przykład: Hrabia Giorgio właśnie wrócił wcześniej do domu gdzie zastał swoją żonę, oraz biednego Maurizio w jednoznacznej sytuacji łóżkowej. Od razu nakazał swoim przybocznym schwytać oboje i wybatożyć. Maurizio wyskoczył z łóżka zasłaniając swoje przyrodzenie kapeluszem, w drugiej ręce dzierżąc rapier i krzycząc "Najpierw musicie pokonać mnie! Felicia uciekaj!".

 
  Drugą rzeczą związaną z Pressure jest opcja dla Łotrów. Wydając dodatkowo Danger Point Łotr może użyć pressure na wszystkich Bohaterów w danej scenie.



Hero Points- Co to? Co mogę za to robić?


Kiedy otrzymuję Hero Point?:

- Kiedy bohater lub MG uruchamia jego Hubris
- "Poniosłem porażkę" poddać test bez rzutu (nie można wydawać Raise'ów) i sprowokować dodatkowy efekt.
- Bohater postępuję zgodnie ze swoim Quirk (raz na sesję)
- MG może odkupić od Bohatera nieużytą do Raise'a kostkę. Dzięki temu Bohater otrzymuje Hero Point... a MG Danger Point.


  Na co mogę wydać Hero Point?

-Dorzucić dodatkowe 1k10 do testu (deklaracja przed rzutem), można użyć więcej niż jednego Hero Pointa.
-Dorzucić dodatkowe 3k10 do testu dla innego Bohatera [deklaracja przed rzutem] (Reprezentuje wsparcie jakie Bohater okazuje innemu
   Bohaterowi, choćby to było tylko wsparcie moralne). Pomoc można przyjąć tylko od jednej osoby.
-Aktywacja specjalnej umiejętności zapisanej na karcie postaci. Można używać wielokrotnie.
-Wykonać akcję gdy jest się Bezradnym (helpless).

Tyle na dziś. Kolejna część soon [dblpt])

Offline

#3 2018-05-25 17:30:10

Bartuś
Użytkownik
Dołączył: 2017-10-25
Liczba postów: 42
WindowsChrome 66.0.3359.181

Odp: Podstawy mechaniki OBOWIĄZKOWE

Bang! Kolejna część! Tym razem trochę o walce.


Walka bez Szkoły Szermierczej jest dość prosta, wydając jeden Raise zadajemy jedną ranę.

Zupełnie odmiennie jest w przypadku walki gdy posiada się styl którejś ze szkół.

Dokładniej:

1. Jako członek Gildii Szermierzy otrzymuje się jedyne w swoim rodzaju prawo do wyzywania kogoś na pojedynek. Bronić może się każdy nawet nie będąc członkiem gildii.
 
2. Zdobywa się charakterystyczny styl danej szkoły.

3. Dostęp do akcji szermierczych, by skorzystać z akcji należy wydać 1 Raise.

   ► Slash- Podstawowa akcja, zadajesz tyle obrażeń ile wynosi nasz Weaponry.

   ► Parry- Blok pochłania ilość obrażeń równą Twojemu Weaponry. Tego manewru można użyć tylko po akcji która zadaje bg obrażenia(np:Slash).

   ► Feint- Zadajesz jedno obrażenie, jeśli cel finty w tej rundzie znów będzie trafiony do obrażeń dodajemy +1.

   ► Lunge- Wydajesz wszystkie pozostałe Raise. Zadajesz obrażenia z wydanych Raise+Weaponry, ten manewr nie może być blokowany/prewentowany.

   ► Bash- Uderzasz przeciwnika pięścią bądź głowicą, ogłuszony przeciwnik w następnym ataku zadaje mniej obrażeń o wartość Twojego Weaponry.

   ► Riposte- Pochłania ilość obrażeń równą Twojemu Weaponry i zadaje przeciwnikowi tą samą ilość obrażeń.

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
testowy - spatium - onlyyourlife - polityczne - mocarnithegame