RPG <3

Kto nie kocha RPG?!

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2020-02-27 14:34:32

Paweł
Użytkownik
Dołączył: 2017-10-26
Liczba postów: 48
Windows 7Chrome 79.0.3945.117

Oblicza magii, czyli jak zrobić coś ciekawego

Są różne pomysły na magię w fantasy, szczególnie w literaturze. Czy trudno jest wymyślić coś świeżego? Najpierw analiza tego co już wiem, a potem próby tworzenia.

Wiadomość dodana po 2 h 36 min 33 s:
-----------------------Rozliczanie użycia zaklęć

Limited magic- najpopularniejszy typ systemu magii w rpg, swoista nadgrupa. BG posiadają pewne wrodzone zasoby (sloty, punkty magii) które wykorzystują do rzucania czarów. Zasoby odnawiają się w jakimś interwale czasowym. Czasami połączone z rzutem na cechę czarującą, przy niepowodzeniu zasoby przepadają, czasami są poważne konsekwencje.

Unlimited magic- przeciwieństwo systemu powyżej, można rzucać czary w nieskończoność, ale każde użycie magii niesie ze sobą poważne konsekwencje (manifestacje chaosu itp.), bardzo rzadko używany w rpg system, easy to abuse.

-----------------------Stopień skodyfikowania magii

Codified magic- system magii który jest wysoce skodyfikowany. Koszty, efekty, poziomy, ścieżki progresu, szkoły magii, itd.

Free magic- magia której efekty tworzone są w oparciu o pewien obszar działania, mniej lub bardziej określony. Wymaga od graczy wyczucia i negocjacji z mg w celu ustalenia konkretnego efektu danego zaklęcia. Posługiwanie się słowami kluczami, jak np. "lekkie obrażenia od ognia" i doprecyzowanie użyteczności i efektów dopiero w danej sytuacji na sesji. Bardzo, bardzo rzadko używane, wielkie ryzyko niezbalansowania gry.

-----------------------Źródła magii

Studied magic- magia jako dziedzina wiedzy, czasami rola talentu jest uwzględniona, lecz rzadko ma to odzwierciedlenie w mechanice, bo progres, zaklęcia, styl rzucania jest taki sam dla każdej czarującej postaci danego typu. Zdobywasz expa, uczysz się więcej, rzucasz więcej potężniejszych zaklęć. Można przybrać to w różny flavour, ale warlock z dnd 5e to też po prostu student magii.

Discovery magic- magia bardzo ograniczona jeśli chodzi o możliwość wyuczenia, nowe zaklęcia zdobywa się przez odkrycia w świecie gry. Częściowo ten system obecny jest np. w dnd (spisywanie zaklęć od innych). Duże pole do nieuczciwości, ale ciekawe jako właśnie podsystem.

Gift magic- magia otrzymywana w darze, często za fakt przynależności do jakiejś organizacji, bądź wykonywanie określonych czynności (jak codzienna modlitwa). W płytkim, zunifikowanym wydaniu można ją wrzucić do jednego wora z magią wyuczoną (kwestia warlocka 5e).

Superhero magic- magia w formie mocy a nie zaklęć, często jako stałe efekty, bądź modyfikacja podstawowych możliwości (nie musisz  spać, skaczesz w dal na 100m, lewitujesz, itd.). Używana w designie rpg często i gęsto.

Sacrifice magic- magia polegająca na wyraźnym poświęceniu zasobu który ma znaczenie fabularne. Czy to waluta zamieniona na mniej abstrakcyjne przedmioty (komponenty), czy też życie (od hp po ofiary z humanoidów). W bardziej ekstremalnym wydaniu może być bardzo ciekawa.

Risk magic- używanie magii, czy to w wersji podstawowej czy z chciwości spowodowanej chęcią przełamania limitów (targ z manitou) lub uzyskaniem lepszych efektów niesie ze sobą ryzyko wywołania bardzo nie przyjemnych efektów.

-----------------------Flavours of magic

Wizard's school magic- magia dobyta w procesie kształcenia, czy to w szkole, czy samodzielnego. Zakłada istnienie złożoności magicznych kwestii, tworzy złudzenie ogromu wiedzy i kwestii złożonych z czarowaniem.

Talent magic- magia będąca objawem naturalnego talentu, lub predyspozycji wynikających z jakiejś zmiennej (odpowiednia krew, urodzenie, itp.).

Deity magic- magia zesłana przez potężny byt, czy to wielki przedwieczny, czy bożek słońca.

Area magic- magia płynąca z otoczenia. Z dziczy, przeklętego miejsca, itp.

Phenomenon magic- magia której źródłem jest zjawisko, jak np. burza, wybuchy na słońcu, czy przejazd dzikiego gonu.

Artifact magic- magia której źródłem są potężne przedmioty, od magicznych rozumnych mieczy, po zmumifikowane kawałki ciała boga rozszarpanego eony temu w wybuchu odległej o kilka galaktyk planety.

Resource magic- magia czerpana jest z pewnego konkretnego zasobu który przez to ma wielkie znaczenie dla ekonomii świata. Od kryształów magii, poprzez krew lewiatanów aż do klejnotów napełnionych burzowym światłem i lotosu z którego warzy się eliksiry i ściera proszki.

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
szpitalna6tarnow - biura-prawne - historymenerges - high5forum - kajecik