RPG <3

Kto nie kocha RPG?!

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2019-12-12 22:56:20

Daniel
Użytkownik
Dołączył: 2017-10-29
Liczba postów: 9
WindowsChrome 64.0.3282.140

Spotkanie

Spotkanie(Encouter)

Najpierw Przygotowanie, czyli test Insight by określić ilość bonusowych kości sukcesu do wykorzystania podczas sceny.

Następnie Wprowadzenie, czyli początek spotkania, przedstawienie się przywitanie, próba rozpoznania rozmówcy. Dobrze wiedzieć, czy rozmawiasz z wieśniakiem czy królem. Test Lore TN w zależności od okoliczności – zwykle 14. Dodatkowo jest to czas na wywarcie pierwszego wrażenia na rozmówcy. Można to zrobić rzucając na:

Zastraszanie(Awe) by wywrzeć wrażenie na rozmówcy i wiele o sobie tym samym zdradzając.
Takt(Courtesy) by prośić o wsparcie.
Zagadki(Riddle) by dowiedzieć się czegoś nie ujawniając zbyt wiele o sobie.

Interakcja – czyli główna część spotkania.

Testujemy Insight by obserwować, wyciągać wnioski i oceniać.
Inspirację by porwać tłum i znaleźć w nim sprzymierzeńców.
Perswazję by tłumaczyć i przekonywać.
Zagadki by zbierać informacje
Song by zachęci rozmówcę do pozytywnego spojrzenia na drużynę.

Tolerancja to statystyka określająca początkowe podejście rozmówcy do drużyny. Jeżeli rozmówca jest typem Valour wtedy wartość początkowej Tolerancji = Valor osoby, która prowadzi rozmowę. Jeżeli Wisdom, to Wisdom. Jeżeli dogadają się, zanim rozmówca straci Tolerancję to dobrze, jeżeli najpierw straci Tolerancję, to rozmowa się kończy i nie osiągnięto konsensusu. Udane testy podnoszą tolerancję, nieudane obniżają ją. Nie trzeba wyznaczać osoby, która będzie prowadzić rozmowę, cała drużyna może ją prowadzić. W takim przypadku, początkowa tolerancja to najwyższy Valour/Wisdom w drużynie ale wszystkie testy mają zwiększony poziom trudności. Tolerancję modyfikujemy wieloma czynnikami. Przykładowo, jeżeli gracze już kiedyś wywarli na danym NPC negatywne wrażenie Tolerancja dla tego spotkania zostanie obniżona. Jeżeli kiedyś mu pomogli, analognicznie zostanie podwyższona. Jeżeli rozmówca jest uprzedzony, do kogoś z drużyny np. na tle rasowym, a trzeba pamiętać, że
        Beoringonie nie lubią Krasnoludów
        Krasnoludy nie lubią Elfów
        Elfy nie lubią Krasonludów
to tolerancja automatycznie zostanie obniżona. Przykładów może być bardzo dużo. Mogą nie chcieć dostosować się do lokalnego prawa/zwyczajów, np. dać się rozbroić przed wejściem do miasta. Wtedy też obniżamy Tolerancję. Jest też pełno przykładów, które mogą wpłynąć podniesienie Tolerancji, np. drużyna niesie ważną wiadomość, lub są w mieście mile widziani.  No i oczywiście warto pamiętać, że dobra Pieśń, łagodzi obyczaje.

Opcjonalnie po zakończeniu Spotkania, MG podlicza ilość sukcesów zdobytych przez drużynę. Sukces liczy jako 1, Duży sukces jako 2, a Niecodzienny jako 3. Sumuje i porównuje z tabelą:
        1 – ledwo udało się osiągnąć cel. Dodatkowo osiągnęli coś niekorzystnego.
        2 -4 – cel osiągnięty
        5-6 – cel osiągnięty. Dodatkowo osiągnęli coś korzystnego.
        7+ - cel osiągnięty, dodatkowo czeka ich bardzo przyjemne zaskoczenie.

Drużyna może wyznaczyć Mówcę, który będzie prowadził rozmowę i robił wszystkie testy. Mogą też podzielić się testami między sobą, ale wtedy testy będą trudniejsze. Wyznaczenie Mówcy nie zabrania brać udziału innym w dyskusji, ale zabrania im wykonywać testy – robi to Mówca(Fejs xD).

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
revolution - ostregranie - gigarpg - zbierantoziomal - nasza-ostroleka