RPG <3

Kto nie kocha RPG?!

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2019-12-12 22:34:21

Daniel
Użytkownik
Dołączył: 2017-10-29
Liczba postów: 9
WindowsChrome 64.0.3282.140

Podróż

Podróż

Określamy zadania członków drużyny.

Przewodnik(Guide) prowadzi drużynę, ustala trasę przemarszu Podróżowanie(travel)

Zwiadowca(Scout) znajduje miejsce na obóz, odnajduje alternatywne trasy jeżeli założona jest niemożliwa do przebycia Odkrywanie(explore)

Łowca(Huntsman) zapewnia pożywienie w trakcie podróży Polowanie(hunting)

Wypatrywacz(Look Out Man) trzyma straż w nocy Spostrzegawczość(awareness)
   
Założenia drogi
            Ustalenie trasy na mapie - wyliczenie odległości
            Przełożenie odległości na drogę – hex=10mil
            Ustalenie terenu – ustalony dystans w milach razy modyfikator    (strona156)
            Ustalenie czasu podróży – piszo, konno, łodzią – modyfikatory      (strona158)
            Ilość testów Wydolności (fatigue) w zależności od pory roku     (strona 158)
            TN testów, w zależności od terenu, po którym porusza się drużyna (strona 158)
   
Testy Wydolności(Fatigue)

        Rzucamy na Travel. Jeżeli test się nie uda, to zwiększamy Fatigue postaci o obciążenie(encumbrance) wyposażenia podróżnego(traveling grar). Traveling Gear jest stały, składa się np. z ubrań podróżnych i waży wiosną i latem 2 a jesienią i zimą 3. Jeżeli na k12 wypadnie Sauron(11) to mamy do czynienia z Niekorzystnym wydarzeniem(Hazard Episode). Zakłada on (bez znaczenia czy test się udał czy nie), że po drodze wydarzyło się coś niebezpiecznego co spowodowało dodatkowe komplikacje. Każdy Sauron to oddzielny Hazard Episode. Czyli jak cała drużyna rzuci Saurona to tyle hazardów ilu członków drużyny. MG rzuca k12 i porównuje wynik z tabelą Hazard Target na stronie 160. Jeżeli okaże się, że trafi np. na scouta, a w drużynie nikt nie pełni roli scouta, to może zgłosić się ochotnik. Jeżeli się nie zgłosi – test uznajemy za nieudany i przyznajemy konsekwencje wszystkim graczom(nie jest to zasada z podręcznika, bo zasada w podręczniku kończy się na „jeżeli nie ma ochotników test uznajemy za nieudany” nie ma nigdzie informacji, komu w takiej sytuacji przyznać konsekwencje). W tym momencie, każdy kto nie bierze udziału w przeciwdziałaniu zagrożeniu, może wydać punkt Hope by dołączyć do przeciwdziałania. Każdy zaangażowany wykonuje oddzielny test. Wystarczy, że komukolwiek test się powiedzie by przeciwdziałać konsekwencjom opisanym w tabeli Hazards na tronie 161. Konsekwencje określa MG przed przeciwdziałaniem ze strony graczy. Przeciwdziałanie polega na wykonaniu testu określonej w tabeli Hazard Target umiejętności o TN 14 lub zmodyfikowanym terenem, jeżeli MG tak uzna. Jeżeli podczas testowania umiejętności pojawi się Sauron, test uznajemy za nieudany i przyznajemy konsekwencje(tu podręcznik też milczy co w sytuacji, w której dwóch lub więcej graczy bierze udział w przeciwdziałaniu zagrożeniu. Jeden wyrzucił sukces, zatem konsekwencje, nie powinny zostać przyznane, a drugi rzucił Saurona i powinny być przyznane i to te bardziej dotkliwe. Dlatego ustalam, że Sauron ma przewagę nad udanym testem, chyba, że test udany był z Gandalfem(12) na k12, wtedy test uznajemy za udany mimo Saurona).

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
revolution - ostregranie - vc-mmo - osiedle - waszczyka