RPG <3

Kto nie kocha RPG?!

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2019-11-10 13:43:13

Paweł
Użytkownik
Dołączył: 2017-10-26
Liczba postów: 48
Windows 7Chrome 75.0.3770.142

Savage Worlds Edycja Przygodowa

Podręcznik ma fajny layout, trochę serowe grafiki (ale tak też było w jedynce) i widać, że to facjaty jakichś ziomków irl:) Czyta się jak SW, czyli przebojowo i przyjemnie. Będę się wypowiadał tylko o zmianach., więc tekst dla wtajemniczonych w SW.

Dodano pakiet umiejętności podstawowych które są na k4 na start- fajne.
Na samym początku przedstawiono rasy i tabelkę do tworzenia nowych.
Nie ma już Charyzmy (w sumie to dobrze, bo o tym gównie nikt nie pamięta), dodano też sporo nowych umiejek, niektóre rozbito. Do sprawdzenia w grze, ale wydaje się na plus.
Wady i Zalety w większości mają głównie pierwszoedycyjny wording, dodano też kilka nowych.

Wiadomość dodana po 1 h 11 min 53 s:
Masywna tabela broni i pancerzy, co więcej powiedzieć, itemy.

Zasady:
Kości, przerzuty, przebicia są bez zmian.
Testy przeciwstawne- jest strona aktywna która rzuca jako pierwsza i w przypadku nieosiągnięcia sukcesu test kończy się zwycięstwem dla obrońcy. Jeśli jest sukces to obrońca rzuca i kto ma więcej wygrywa. Ewentualne przebicia liczymy od testu tego ile wyrzucił przeciwnik.
Niewykorzystane fuksy nie idą w pdki, przepadają.

Użycie fuksów:
-przerzut cechy,
-wyjście z szoku,
-wyparowanie,
-dociągnięcie karty akcji,
-przerzut obrażeń,
-odzyskanie 5 pkt mocy,
-wpływ na fabułę (w gestii mg),

Wiadomość dodana po 23 h 35 min 10 s:
Tak se czytam te zasady i nie mogę znaleźć co się zmieniło. Wiele akcji, pojazdy i inne pierdy wyliczone i podobne w mojej głowie do tego co znałem.

Rozdział czwarty "Przybornik awanturnika" jest bardzo ciekawy. Znajdziemy tu listę "modułów" do mechaniki SW z których można skorzystać w swoich rpgach z dokładnym wyjaśnieniam jak z tego korzystać i z przykładami! Now we're coockin'

Mamy tu Bitwę, Debatę, Krótkie Spięcie (taka szybka akcja, jak np. napad na bank), Majątek, Podróż, Pościg, Przerywnik (narracyjny, coś na kształt Fazy X z różnych gier, np. fazy frakcji w Stars Without Numbers lub w Blejdsach, lub fazy Fellowship w One Ringu, czy fazy Graczy w Mouse Guardzie, cieszę się, że to dodali!), Sojusznicy, Strach, Wypytywanie, Wyścig z czasem, Zagrożenia (jak np. radiacja czy upał) i Zasady światów.
Każdy z tych modułów ma opisane coś co nazwali "Sedno", czyli przystępny skrót.
Dużo ciekawego do poczytania!

Wiadomość dodana po 23 h 47 min 43 s:
Zasady światów to takie modyfikacje mechanicznego trzony rozgrywki, które np. zwiększają lub zmniejszają śmiertelność, wprowadzają nowe fancy fuksy (Deadlnds) i inne.

Nie przeczytam teraz całego tego rodziału, bo to taki wielki toolbox, a narzędzi się przecież używa do budowania czegoś, a nie tylko im przygląda. Bardzo fajny rozdział, gigantyczny plus za to.

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
zbierantoziomal - spolecznasczppsa - revolution - vc-mmo - ostregranie